مقالات عمومي و آموزشي مقالات عمومي و آموزشي .

مقالات عمومي و آموزشي

آيا تعمير مانيتور و تلويزيون با يكديگر تفاوت دارد

تفاوت بين مانيتور و تلويزيون به اندازه و ظاهر محدود نمي شود. در حالي كه اين دو محصول امروزه شباهت هاي ساختاري زيادي دارند، تفاوت هاي آنها غيرقابل انكار است. شايد فكر كنيد هنگام خريد مانيتور مي توانيد از آن به عنوان تلويزيون استفاده كنيد. يا اينكه تلويزيون جايگزين مانيتور كامپيوتر شما مي شود. در عين حال، دانستن تفاوت‌هاي بين مانيتور و تلويزيون به شما ايده خوبي از كاربردها، مزايا و محدوديت‌هاي هر دستگاه مي‌دهد. در ادامه به تفاوت هاي تلويزيون و مانيتور مي پردازيم تا بتوانيد قابليت هاي متفاوت اين دو صفحه نمايش را درك كنيد. همچنين تعمير مانيتور و تلويزيون در برخي موارد مشابه يكديگر است و بايد توسط نيروهاي متخصص انجام گردد.

معيارهاي تفاوت بين مانيتور و تلويزيون

براي دانستن تفاوت هاي تلويزيون و مانيتور، قابليت ها و ويژگي هاي مختلف آن ها را با هم مقايسه كنيد. همين چند سال پيش كه خبري از ال سي دي و ال اي دي نبود و تلويزيون ها ساده تر بودند، تصور اتصال آن ها به دستگاه هاي ديگر غيرممكن بود. اين تلويزيون ها داراي پورت هاي ارتباطي خاصي نبودند و ديگر تجهيزات نمي توانستند به آن وصل شوند. (به جز پخش كننده هاي DVD و VCD و غيره).

اما با گذشت زمان، تلويزيون هاي LCD و LED داراي پورت هاي مختلفي مانند VGA و HDMI هستند. اين مدل ها قابليت اتصال به كامپيوتر را دارند. بنابراين بسياري از كاربران ترجيح مي دهند به جاي صفحه نمايش از تلويزيون استفاده كنند. اما تفاوت بين صفحه نمايش و تلويزيون محدوديت هايي ايجاد مي كند. مهم ترين تفاوت بين نمايشگر و تلويزيون عبارتند از:

تعداد و تنوع پورت ها

اگرچه تلويزيون ها هر روز به كانكتورها و خروجي هاي جديدتر و پيشرفته تري مجهز مي شوند، اما مي توان گفت كه تنوع كانكتورهاي نمايشگر در حال افزايش است. علاوه بر خروجي HDMI كه تقريبا در همه تلويزيون ها وجود دارد، مانيتورها داراي اتصالات ديگري مانند پورت Display نيز هستند. خروجي صفحه مي تواند تصاوير با وضوح بالاتر را پوشش دهد. البته يك تفاوت بين مانيتور و تلويزيون به تعداد اتصالات مربوط مي شود. به عنوان مثال، بسياري از تلويزيون ها داراي چندين پورت HDMI هستند. در حالي كه مانيتورها معمولا فقط يك خروجي HDMI دارند و به همين دليل نمي توان چندين دستگاه را به آنها وصل كرد.

سرعت تصوير

دومين تفاوت بين نمايشگر و تلويزيون به سرعت نمايش تصاوير مربوط مي شود. مانيتورها به طور خاص براي نمايش نرم افزار يا طراحي گرافيكي طراحي شده اند. بنابراين سرعت نمايش تصوير بيشتر از تلويزيون است. در حالي كه سرعت نمايش مانيتور كمتر از 10 ميلي متر در ثانيه است، اين عدد حتي در سريع ترين تلويزيون بين 40 تا 60 ميلي متر است.

وزن و اندازه

يكي از تفاوت هاي اصلي مانيتور و تلويزيون اندازه آنهاست. تلويزيون ها معمولاً بزرگتر از 40 اينچ هستند اندازه مانيتور معمولا بين 24 تا 27 اينچ است به همين دليل، بسياري از گيمرها ترجيح مي دهند بازي هاي خود را در تلويزيون انجام دهند البته ردياب هاي بازي هاي بزرگ نيز توسط شركت هاي مشابه ساخته مي شوند.

كيفيت تصوير

همانطور كه به بررسي تفاوت‌هاي بين نمايشگر و تلويزيون ادامه مي‌دهيم، به يكي از مهم‌ترين چيزها مي‌رسيم: كيفيت تصوير. تلويزيون هايي با وضوح بالاتر برنده اين دسته هستند. حتي نمايشگرهاي بزرگ هم نمي توانند با تلويزيون هاي هوشمند، ال جي OLED و QLED هاي سامسونگ رقابت كنند.

تعمير مانيتور

تعادل رنگ

تعادل رنگ يكي از عوامل مهم در مقايسه تلويزيون و مانيتور است. در اين عملكرد بهتر از تلويزيون است و اين دستگاه كيفيت رنگ بهتري را ارائه مي دهد.

تراكم پيكسلي

تفاوت بين مانيتور و تلويزيون در تراكم پيكسل است. تراكم پيكسلي به تعداد پيكسل هاي نمايش داده شده در هر اينچ مربع اشاره دارد. هرچه چگالي كمتر باشد، وضوح تصوير كمتر است.

به روز رساني كنترل نرخ

نرخ تازه سازي به معناي سرعت تازه سازي تصوير است. نرخ رفرش نمايشگر جديد 60 هرتز است. يعني تصوير 60 بار در ثانيه به روز مي شود. اگر كارت گرافيك مانيتور قدرتمند باشد، ممكن است نرخ فريم مانيتور افزايش يابد.

تلويزيون بهتر است يا مانيتور؟

اين سوال بسيار رايج است و پاسخ به عوامل مختلفي بستگي دارد. بسته به استفاده شما، تلويزيون يا مانيتور ممكن است انتخاب بهتري باشد. براي اتصال به كامپيوتر، مانيتور گزينه مناسب تري است. از سوي ديگر، برخي از برنامه هاي كامپيوتري ممكن است با وضوح و كيفيتي كه انتظار داريد روي تلويزيون پخش نشوند. تلويزيون بزرگ است و اگر از آن به عنوان مانيتور استفاده مي كنيد، بايد فاصله را به درستي تنظيم كنيد. اما اگر مي خواهيد فيلم ها را با كيفيت بالا تماشا كنيد، ممكن است تلويزيون را ترجيح دهيد. اكنون كه تفاوت بين مانيتور و تلويزيون را مي دانيد، انتخاب بهتري خواهيد داشت.


برچسب: تفاوت مانيتور و تلويزيون، مانيتور خوبه يا تلويزيون،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۵ دى ۱۴۰۱ساعت: ۱۰:۰۰:۵۰ توسط:سئو موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :