مقالات عمومي و آموزشي مقالات عمومي و آموزشي .

مقالات عمومي و آموزشي

دليل وجود لكه‌هاي سياه روي صفحه نمايش تلويزيون

برخي از كاربران گزارش داده‌اند كه لكه‌هاي سياه روي صفحه نمايش تلويزيون خود مشاهده كرده‌اند. اين لكه‌ها ممكن است در وسط، چپ، راست، بالا و پايين تلويزيون‌ها ديده شوند. معمولا علت ايجاد لكه‌هاي سياه صفحه نمايش به دليل اختلالات قطعات داخلي دستگاه است كه بايد توسط تكنسين‌هاي مجرب عيب‌يابي و تعمير گردد. البته گاهي اين مشكل بسيار جدي است و نياز به تعويض قطعه دارد. در اين مقاله مي‌خواهيم تا علل اصلي هاله‌هاي سياه روي صفحه نمايش را مورد بررسي قرار دهيم. با ما همراه باشيد.

علل اصلي ايجاد لكه‌هاي سياه

همانطور كه گفته شد عوامل گوناگوني منجر به ايجاد هاله‌هاي تاريك روي صفحه نمايش مي‌شود. بيشتر از اختلال ديگري، گرد و خاك و خرابي پنل منجر به بروز چنين مشكلي مي‌شود. در عين حال اين لكه‌ها به دليل استفاده بيش از حد تلويزيون ايجاد مي‌شوند. معمولا به ازاي هر 2 الي 3 ساعت استفاده از تلويزيون، به مدت يك ربع تا بيست دقيقه آن را خاموش كنيد. اما اگر عمر مفيد دستگاه شما تمام شده باشد ديگر اين لكه‌هاي سياه از بين نمي‌روند و بايد تلويزيون خود را تعويض كنيد. عدم مراقبت صحيح از دستگاه، خرابي پيكسل و بك لايت هم از عوامل ديگري هستند كه منجر به بروز چنين اختلالي مي‌شوند.

راهكارهايي كاربردي جهت رفع هاله‌هاي سياه

وجود لكه‌هاي سياه روي صفحه نمايش، براي كاربران بسيار آزاردهنده است. برخي از افراد براي از بين بردن اين اختلال، خودشان دست به تعمير تلويزيون مي‌زنند و آسيب‌هاي ديگري به دستگاه وارد مي‌كنند. توجه كنيد كه باز كردن تلويزيون‌هاي هوشمند امروزي نياز به دانش و تجهيزات خاص دارد كه بايد توسط افراد متخصص انجام شود. براي عيب‌يابي و تعمير مي‌توانيد از نمايندگي تعمير تلويزيون صنام كمك بگيريد تا با اعزام كارشناسان خود بهترين خدمات را در اين زمينه دريافت كنيد. در ادامه راهكارهايي جهت از بين بردن لكه‌هاي تاريك به شما ارائه مي‌دهيم.

لكه‌هاي سياه

پاكسازي تلويزيون هوشمند

در صورتيكه قطعات داخلي دستگاه شما به ويژه پنل، گرد و خاك گرفته باشد، هاله‌هاي تاريك روي نمايشگر شما ظاهر مي‌شوند. در اين شرايط بايد قطعات داخلي و پنل به صورت كامل پاكسازي شوند. به دليل اينكه پنل از حساسيت بسيار بالايي برخوردار است بايد با تجهيزات مخصوصي باز گردد تا آسيب‌هاي ديگر به آن وارد نشود؛ درصورت خرابي اين قطعه شما بايد هزينه بسيار سنگيني را متحمل شويد. حتي گاهي نمي‌توان پنل را تعمير نمود و بايد آن را تعويض كرد؛ البته با قيمتي بسيار بالا!

استفاده بهينه از تلويزيون

هر دستگاه الكترونيكي و برقي كه در منزل داريد اگر بيش از حد از آن استفاده كنيد، زودتر خراب مي‌شود، تلويزيون هم از اين قضيه مستثني نيست! برخي از افراد عادت دارند حتي زمانيكه برنامه‌اي تماشا نمي‌كنند، تلويزيون را روشن بگذارند. اين امر عمر دستگاه‌تان را كاهش مي‌دهد و در آينده شاهد اختلالاتي از قبيل لكه‌هاي سياه روي صفحه نمايش خواهيد بود. طبق تحقيقاتي كه صورت گرفته، تخمين زده‌اند به ازاي هر 2 الي 3 ساعت استفاده از تلويزيون به مدت يك ربع تا بيست دقيقه آن را خاموش كنيد. اگر هم به مدت طولاني در منزل نيستيد، دستگاه خود را به طور كامل از برق بكشيد، زيرا برخي از قطعات تلويزيون حتي در زمان استندباي هم كار مي‌كنند.

جلوگيري از ايجاد لكه‌هاي سياه

يكي از مهم‌ترين راهكارهايي كه از ايجاد لكه‌هاي سياه جلوگيري مي‌كند، مراقبت صحيح از تلويزيون است. هنگام تميز كردن دستگاه، از دستمال نانو و شوينده‌هاي مخصوص استفاده كنيد. از اسپري كردن مستقيم مواد شوينده به صفحه نمايش خودداري نماييد. همچنين دستگاه خود را در مكاني قرار دهيد كه دماي مناسبي داشته باشد. گرما و سرماي بيش از حد به پنل تلويزيون آسيب مي‌زند.

تعويض و يا تعمير بك لايت

آخرين راه حل از بين بردن لكه‌هاي سياه صفحه نمايش، عيب‌يابي، تعمير و يا تعويض بك لايت تلويزيون است. در دستگاه‌هاي LED اگر لامپ‌هاي بك لايت بسوزند، تصاوير در همان قسمت تاريك مي‌شوند. در اين چنين شرايطي بخش‌هاي تاريكي را خواهيد ديد كه با ترميم و تعويض بك لايت، از بين مي‌روند. توجه فرماييد كه عيب‌يابي و تعمير اين قطعه بايد توسط نيروهاي متخصص صورت گيرد. كارشناسان صنام با تكيه بر دانش خود، مشكلات دستگاه شما را به بهترين نحو عيب‌يابي و تعمير مي‌كنند.


برچسب: لكه‌هاي سياه رنگ، صفحه نمايش، لكه‌هاي تاريك، هاله‌ي سياه رنگ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۸ آبان ۱۴۰۱ساعت: ۰۲:۱۱:۲۰ توسط:سئو موضوع: